Ontwikkeladviseur BV
Ontwikkeladviseur heeft de opdrachtgever begeleid van A tot Z. Vanaf aankoop van de grond, de planstrategie en haar stichtingskosten, het contracteren van de exploitanten en overleg met de gemeente Hoorn. Tot begeleiding van de omgevingsaanvraag, het uitzetten van de aanbesteding richting aannemer en de definitieve start van de bouw. Ontwikkeladviseur BV ondersteunt zijn opdrachtgevers van begin tot eind.
Door de optimale samenwerking tussen marktpartijen, overheid en de financiële wereld ontstaan nieuwe kansen binnen de vastgoed. In deze deelt Ontwikkeladviseur B.V. haar kennis en verbindt het benodigde netwerk met haar klanten en omgeving.
Ontwikkeladviseur is door AVIA Marees in de arm genomen om het Multi Traffic Point Hoorn te ontwikkelen. Daarbij streeft de projectadviseur naar een samenwerking die onder andere aansluit bij duurzame, creatieve en hoogwaardige uitgangspunten.
Knevel Architecten BV
Op basis van een voorselectie is de keuze gevallen op Knevel Architecten om het Multi Traffic Point in beelden verder uit te werken. In deze als doel om de eenheid te behouden in het totaalproject met een diversiteit van exploitanten.
Knevel Architecten heeft het visitekaartje van bedrijvenpark Zevenhuis ontworpen. Het MTP is zo een representatieve uitstraling als hoofdentree van het grote, nieuwe bedrijventerrein. De architect heeft een uitnodigende omgeving gecreëerd die kwaliteit uitstraalt en waar bezoekers graag een langere periode verblijven.
Dit zegt de architect zelf over het plan: ‘Het plan bestaat uit een heldere structuur van logistiek, groene inrichting, terrassen en gebouwen. Het geheel wordt met elkaar verbonden door een luifel en een uniform gevelontwerp. De reclametoren, een markant element in dit geheel, is zowel een landmark voor MTP Hoorn als een begeleidend element voor de bezoekers van het plan. Reclame-uiting, kleuren en materialen zijn op strategische plekken ingezet, zodat er een helder beeld ontstaat in de publieke ruimte. De eenheid van het complex wordt hierdoor gewaarborgd en de verschillende gebieden in de publieke ruimte worden door de reclame-uitingen en kleuren gekarakteriseerd’.